Idetekerj.eu - Debrecen

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

DEBRECENI SPORTOLÓK A NAGYATÁDI IRONMAN VERSENYEN!

tri


KOCSÁR LÁSZLÓ KATEGÓRIA GYŐZTES!

A FEGYENCJÁRAT VÁLTÓJA ÖTÖDIK HELYEN VÉGZETT

CSIRE SANYI 2 fős váltóban vett részt

Csodálatos időben, igazi ünnep volt ez a verseny.
Kocsár Laci ésszel, erejét beosztva, vetélytársakra figyelve újra kategóriája bajnoka lett.
A Fegyencjárat váltója több mint 200 csapat közül az előkelő ötödik helyre futott be!
Sanyi másodmagával indult el a versenyen, technikai és egyéb gondok ellenére is teljesítette a kerékpáros szakaszt.

EREDMÉNYEK .o0o. CSAPAT RÉSZIDŐK! .o0o. KÉPEK 1.

Az alábbiakban Kocsár László és Csire Sanyi beszámolóját olvashatjátok!

 

"Ez a bajnokság számomra most is egy nagy kérdőjel volt. Ennek az oka, hogy az IronMan táv kiszámíthatatlan és rendkívül nehéz – de nem lehetetlen - pontosan időzíteni a formát, a szélsőséges időjárás, az ellenfelek felkészültsége vagy éppen felkészületlensége percek alatt átírja az előre felépített stratégiát. Aztán jobb esetben vagy csak óra ellen versenyzel már, vagy a verseny során „terem” még pár olyan ellenfeled, akikről addig fogalmad sem volt.

Annak nem örültem nagyon, hogy Nagy Zoli a beharangozón rám rakta az esélyesség terhét, de bíztam abban, hogy 12x-es IronManként a 9:29-es egyéni legjobb időm óvatosságra inti a trónkövetelőket. Ez a verseny kicsit hasonlított a 2010-es OB-ra, amikor szintén sok „fekete ló” is indult. Most is voltak, akik szép eredményeket értek el az idén, rövidebb távokon, ezért nézegettem egy-két ember idei versenyeredményeit, aztán mégis csak két ellenfélre kellett komolyan figyelnem. Közülük az egyiket sikerült is végig szemmel tartanom, a bringán szándékosan nem támadtam, inkább kivártam milyen tempót megy. Meglepődtem, hogy nem 180 km alatt akarja eldönteni a versenyt, de még az is felmerült bennem, hogy fogalma sincs rólam. Ennyire persze nem lehet amatőr valaki. Vagy csak nem látott? Ami egy ilyen mezőnyben (617 egyéni induló plusz a 200 váltócsapat) még akár elképzelhető is, hiszen a verseny belülről nézve szinte követhetetlen.  Ha nem ismered az ellenfeleidet, vagy nem jegyezted meg a rajtszámaikat, akkor vakon versenyzel. Ez a Te bajod, ha ilyen figyelmetlen vagy. Ilyen egy igazi IronMan verseny.

Most végre abszolút egyenletes köröket bringáztam és még egyenletesebb köröket futottam a maratonon. A 8 körös pálya utolsó 4 körében „bekapcsoltam a robotpilótát” de továbbra is figyeltem ki mit lép. De senki sem jött föl, a bajnokság már nem forgott veszélyben. Nem is fáradtam el igazán, ami annak köszönhető, hogy sikerült ugyanúgy felépíteni a stratégiát, ami már a korábbi versenyeken eredményes volt. Közepesen jó időt úszva, ésszel bringázva, frissen és motiváltan befejezni a kerékpározást. Akkor jól fog menni a maraton is. Jól is ment. Egy 3:54-es maratont nem kell megmagyarázni. Még az év elején megfogalmaztam egy hármas szabályt, amit a verseny (és a felkészülés) során maradéktalanul betartottam. Annak örülök a legjobban, hogy ismét megtérült a sok edzésmunka és a téli kerékpározások és hosszú futások alatt elgondolt taktika ismét eredményes volt. Három IM bajnokságból három 1. hely nem lehet véletlen. Köszönöm mindenkinek, aki eljött velem akár hosszút futni, akár „román kört” bringázni és nem utolsó sorban köszönet a Debreceni Javítóintézet „Fegyencjárat” csapatának, akik elvittek Nagyatádra."

 

Csire Sanyi élménybeszámolója (EREDETILEG a BringaBuzi blogon jelent meg):

Idén 25. alkalommal rendezték meg a legnevesebb itthoni Ironman versenyt Nagyatádon. A táv 3,8 km úszásból 180 km bringázásból és mindezek után egy maratonfutásból áll. Már korábban is elő-előjött az ötlet, hogy végig kellene csinálni, de reálisan még messze állok attól, hogy ezt egyéniben végignyomjam, de kapóra jött Epyc felkérése, hogy vállaljam helyette a bringás távot a kétfős váltóban, mert ő egyéb elfoglaltságok miatt nem tud eleget edzeni. Nem mintha az én edzésmunkám példaértékű lett volna: heti 4-5 spinning órát tartottam, 2 x 2 órát squasholtam és örültem, ha kéthetente egyszer ki tudtam menni tekerni. Emellett volt egy tavaszi 180km-es Debrecen-Eger, egy Tátra kerülés szakadó esőben, 4 fokban, és bő egy hónappal a verseny előtt egy Debrecen-Miskolc-Bükkszentlászló-Debrecen karika, amiket gond nélkül tekertem végig, úgyhogy nyugodt voltam, az árok szélén kiszáradva már nem végzem.

extreme-14-0210.jpg

Péntek délután érkeztünk, átvettük a rajtcsomagot, benne két nagy kulaccsal, chippel, gumis rajtszámmal (bringán hátul, futásnál elöl kellett viselni), illetve matricákkal a vázra és a bukóra, úszósapkával, plusz pár repianyaggal. Szombaton az őrültek, vagyis az egyéni versenyzők 7:30-kor rajtoltak a Gyékényesi tó partjáról. Még most is libabőrös leszek, ha visszagondolok, arra a pár percre, míg közel 600-an nekivágtak egyedül a távnak, s közben szólt Vangelistől az 1492. Mellettük a mi teljesítményünk igazán semmiségnek tűnik, de annál jobban tud fájni, főleg ha elrontod a frissítést...

Tomi 8:50-kor vágott neki az úszásnak és 1:25 perccel később kaptam a depóban a chipet. Felcsattintottam a bokámra, majd indultam is utamra a versenyre kapott Rose Xeon CW nyergében. Ezúton is szeretném megköszönni a Rose Bikes Hungarynak, hogy szinte ismeretlenül is, de pozitívan reagáltak a megkeresésemre és egy olyan bringával, illetve bringás élménnyel lehettem gazdagabb, amihez hasonlóban sosem volt részem országúton. A váz nagyon karbon, nagyon áramvonalas, de hátul nagyon kényelmes, a derekam csak a könyöklés miatt éreztem az utolsó körben, de végig nagyon kényelmes volt a nyeregben ülni. A Mavic Cosmic SLR kerékszett szelte a levegőt, a váltásért 11 sebességes elektromos Shimano Ultegra Di2 felelt. Most próbáltam először ezt a rendszert, de engem megvett kilóra, egy pontatlan, vagy lassú váltás nem volt, pedig a végén már kalimpáltam össze-vissza a váltókarokon, Külön finomság, hogy keresztbeváltásnál a rendszer automatikusan állít az első váltón, hogy ne súroljon be a lánc. Minden porcikájában tökéletes bringát kaptam, talán meg sem érdemeltem.

10527270_827136860638676_1371183100419616348_n.jpg

A negyed órás 30-35 km/h körüli pörgetést követően csukott szájjal, könnyedén vettem fel az utazótempóm, tejsavküszöb alatt haladtam, de így is a 40. kilométert egy órán belül értem el. Majd ennek megörülve egy hátsó defektet is elkönyvelhettem. A szerelésnél sikeresen eltörtem a szelephosszabbítóm, de szerencsémre az egyik pótbelsőm hosszú szelepes volt, így némi szerencsétlenkedéssel, 15 perc kényszerpihenőt követően haladhattam tovább. A lábaim továbbra is jól forogtak, jól esett a tekerés, fülemben Ludmilla szólt.

A gondok az 50 km-es frissítőt elhagyva, a 35 km-es kis körre érkezve kezdődtek, amikor nem találtam a nadrágszáramba tett sótablettákat. Gyorsan betoltam a második magnézium ampullát és ittam amennyit csak tudtam, de Nagyatád előtt már csipkedte a görcs a vádlijaimat. A frissítőnél ittam két pohár izotóniás löttyöt és kértem a többieket, hogy hozzák ki a következő körre a tablettákat. Kaptam gyorsban valami hasonlót, de ekkor már késő volt, egyre kisebb erőkifejtésre is be-behúzta a görcs a lábam és a tabletta is kikészítette a gyomrom. Ez a belegi frissítő előtt annyit romlott, hogy a 20-as tempó is elérhetetlennek tűnt. Az itatónál megálltam, hogy lenyújtsam a vádlim, aminek az lett az eredménye, hogy a combom állt be, mint a cövek 10 percre, az orvos sem tudta kimasszírozni, vagy egyáltalán megmozdítani.

extreme-14-0673.jpg

Miután engedett a görcs, tekertem tovább, de a tempó továbbra is siralmas volt, mert túl kemény, vagy túl pörgős áttételnél is már jött a baj, megfordult a fejemben, hogy hagyom az egészet, de nagyobb szégyen lett volna, mint a végeredmény és Tomit sem akartam cserben hagyni. Az addig megelőzött közel száz versenyző könnyedén hagyott ott és ez így ment az utolsó körig, amikor a második frissítőnél feladott tabletták meghozták a várt hatást és újra teljes gázzal haladtam előre. A nagyatádi frissítőknél 5-10 percet álltam, hogy nyújtsak és vártam, hátha csillapodik a görcs a pihenők. A végeredmény 6:40 lett, ami több, mint egy órával rosszabb a kitűzött célnál, de jó lecke volt, valamit drasztikusan változtatnom kell a táplálkozásomon. Összességében a 152. bringás idő a 216 váltó közül, ami messze elmarad az elvárásaimtól, de ezen már változtatni nem tudok.

Váltást követően Tomi kereken a 100. időt futotta 4:04-gyel és összességében együtt bekocogva 12:15:04 lett a vége, a 138. időt értük el. Köszönöm neki és gratulálok!

IMG_1045_1.JPG

A verseny minden részletén érződött a 25 éves tapasztalat, minden apró részlet a helyén volt, semmi kellemetlenség, vagy felesleges sorban állás. Durván kétezer versenyző és legalább ennyi kísérő olyan hangulatot teremtett, ami miatt jövőre is visszamegyek és pár éven belül felkészülök arra, hogy egy fél napba belesűrítsem a távot. És ki tudja, lehet utána eladom az összes bringám, futócipőm és úszósapkám... vagy megcélzok egy jobb időt. Hiszen az út maga a cél.

 

 

 

Beharangozó:CS

A hétvégén, 07.26-27-én kerül megrendezésre a sokak által minden évben nagyon várt IronMan verseny, hol Debrecent is többen képviselik.

Kik ők? Akikről tudunk. Egyéni indulóként áll rajthoz sokadjára, most is győzelmi eséllyel, Kocsár László.
Váltóban másodmagával Csire Sándor vesz részt.
Ugyan itt a Debreceni Javítóintézet és a DH - Szerviz támogatásával egy "javítós" csapat is küzdeni fog, Debrecen-Aszód-Nagykanizsa összefogásával. A csapat kerékpáros "részlegét" az egykori FEGYENCJÁRAT tagjai, Nagy Kálmán, Ónodi Péter, Nagy Zoltán és Vilmányi Tamás alkotja.

 

Sikeres versenyt kívánunk!

KIÍRÁS!

 

Hozzászólások 

 
#1 Pataki Péter 2014-07-24 09:15
Hajrá!
 

Partnereink

Chili Sport Debrecen


Systematica Kft. - Hörmann


Vozzy Kerékpár és Snowboard


FitZone Spinning


Bike Polo Debrecen


Finish Line Sportiroda


Györgyi Gábor bringás oldalai


gabitrial.hu Extrém Sport Csapat