Single Blog Title

This is a single blog caption

Idegen vizeken (…szárazon?)

Érdekes kettős érzésem van a hétvégi 12. E.ON Délibáb Maratonnal kapcsolatban. Most pihenőnapot vettünk ki, vagy nem telhet el hétvége verseny nélkül?

Minden évben megrendezésre kerül a BSI szervezésében az E.ON délibáb Terepfesztivál, amelynek egyéb számai, főleg futó mellett, helyet kapnak kerékpáros futamok is. Hivatottan MTB maraton, de itt bárki, bármivel rajthoz állhat, így a kempingbicajosok sincsenek kirekesztve.

Visszatérve első mondatomhoz, a pihenés és versenyzés kettőse egyaránt benne volt a DKSI-s fiúkban (42km: Kiss Gergő Sándor, Árvai István, 22km: Kiss Hunor, Kapcsa Márk, Juhász Arthur, Árvai Krisztián, Árvai Kristóf), amikor úgy döntöttünk, elmegyünk és egyet bicajozunk. Bár az edzések mellett már nem nagyon fér bele a montizás, azért elfekvőben mindenkinek van ilyen- olyan terepkerékpárja. A fiatalok edzőtábor előtt,  a nagyobbak azon része, akik nem mentek a Hungaroringre, ezen a hétvégén nem nagyon tudtak hol versenyezni, bár a sűrű versenyidényben felmerült egy kis pihenő igénye is. Ezt volt hivatott ez a kis baráti összejövetel megoldani.

Aki tavaly volt, az tudja, milyen a felázott Hortobágy… Borzalmas és járhatatlan. Idén megtudtuk, milyen a kiszáradt Hortobágy: borzalmas és járhatatlan. Csire Sanyi csapattársunk, aki többször megjárta a mátai poklot, emígyen biztatott: A patanyom a maradék motivációt és életkedvet is kirázza belőled aszály idején. Ha esik, akkor pedig a sártól eltömődött kerék miatt cipelheted a hátadon a 25 kilós biciklit. Személyiségformáló ereje jelentős

Sanyinak tökéletesen igaza volt/lett. A felázott, fellazult hortobágyi szikes, agyagos(?) talajon a legeltetés nyomai kiszáradva valami különleges pikantériát adnak egy ott megrendezésre kerülő versenynek. Ha átéltél már szántóföldi úton, kikeményedett traktornyomon döcögést, azt szorozd meg tízzel. Százzal? Ezerrel? Egy kicsit meggurít,aztán szétráz. Számomra -és szerintem sokak számára- ez a pálya tudott újat mutatni. A szerencsésebbek puhább gumival készültek, ami azért jelentős mértékben tudja csillapítani Bimbó lábnyomát, és voltak a “keményre, hadd guruljon” emberek(jelen! 4,5bar 😀 ), akik itt megtudták, hol lakik a jóIsten és milyen fájó pöndörrel leszállni a lóról.

Persze ne gondolja senki, hogy ettől nem telt jól a nap. Ez egy ilyen speciális verseny, de ettől jó és buli. Ott voltunk, megcsináltuk, túléltük és egy élménnyel vagyunk gazdagabbak. Kiss Hunorunk rövidtávon a második helyet szerezte meg, de a csapatból senki sem szégyenkezhet. Külön dicséretes Árvai apuka hosszútávú szereplése aki a majd kétszáz indulóból az előkelő 18. helyen ért célba, fiatalokat maga mögött hagyva.

(futenet.hu)

Az értékelés abszolútban történt. A DKSI-s különítmény főként a mezőny első szekciójában végzett és ha lebontom korcsoportokra, kategóriájában jóformán mindenki dobogós lett. Persze a cél kevésbé volt ez, azért jó érzés azzal szembesülni, hogy egy számunkra idegen terepen is így-úgy, de elboldogulunk. Mikrofonnal és kamerával támadó hölgy is megkérdezte, miben más ez, mint az országúti kerékpározás. Lányos zavaromban csak makogtam valamit, majd gondolkodóba estem. Volt időm, mert a 20km versenyt kb 40-50km- el érdemes volt levezetni. Arra jutottam, ez is csak kerékpár és tekerni kell. Talán kicsit közérthetőbb, tanulhatóbb, mint az országúti, de tekerni itt is ugyanúgy kell. Erő ugyanúgy kell és szufla is. Technika(mint jó kerékpár) és pontos beállítás szintén követelmény. Talán kevésbé kell taktikázni, mert végig nyélen mégy és kész. Olyan, mint mezőny, egy idő után nem létezik, cserébe a tempó nem annyira magas, hogy a szélben való egyedüli botorkálás nagyon lassítana, illetve egy esés alkalmával leporolod magad és mégy tovább. Fura ilyet mondani, de kevésbé veszélyes nekem így első blikkre, pedig azt gondolnánk, ezt a gidres-gödrös, egyenetlenebb terepet nehezebb uralni.

Summázatként talán annyit: élmény volt! Van abban valami, hogy a porban, koszban tekersz és nem érdekel, hogy felcsap a lócitrom. Arra biztatok mindenkit, ha jövőre nem zavarja az edzésprogramot, látogasson ki, tekerjen egyet és utána egyen egy slambucot. Már ha befér az adag. Rajtam kifogott.

 

eredmények és képek